Cristi Parvan concluziona odata la un post ca o industrie este folositoare in momentul in care ofera produse si servicii care sunt folositoare celor care doresc sa le acceseze. Era o discutie referitoare la .ro si la ce inseamna in Romania Internetul.

I-am dat dreptate in sinea mea si atunci, iar de cateva saptamani ma tot conving de adevarul spuselor lui.

Internetul romanesc a tot avut ‘incercari’ anul acesta: bilete online, video streaming, etc., incercari mai mult sau mai putin inspirate din afara si care dovedesc ca inca la noi lucrurile stau la nivel de joaca de copii.

Hai sa vedem:

  • mi-am rezervat bilet la conertul lui George Michael. Pana m-am trezit eu, nu mai erau bilete pe site decat undeva relativ departe de scena. Mi-am spus in mintea mea ca asta e, m-am trezit tarziu. (evident, nu tu livrare prin curier, nu tu plata online, pe site faceai cam 50% din operatiune, dar de asta am mai vorbit). Surpriza insa, 2-3 zile mai incolo ma duc la Diverta Mall si descoper ca de fapt bilete mai bune ar fi fost, dar nu pe site? De ce? Nu stiu, pentru ca erau online, pe .ro.
  • Si Rolling Stones imi place, dupa lupte cu interfata oribila si carduri romanesti refuzate mi-am luat bilete, tot online. Dureaza o groaza de zile pana se livreaza, nu se stie cand, mai revin eu si vad daca au ajuns….(aici intr-adevar pe site spunea ca aveau si livrare prin curier, dar nu am mai riscat). La fel de bine le-as fi luat prin 2-3 pile, cunostinte si relatii, dar offline; de pe .ro am luat tot bilete departe de scena.
  • Am intrat pe pagina de cursuri a Facultatii de Automatica si Calculatoare (ce site frumos nu? se pare ca mai bine nu se poate la aceasta mirifica institutie de invatamant). Am nevoie de cont sa ma inregistrez. Nu se face asa usor, trebuie sa iau legatura cu cineva, evident, nu imi raspunde de vreo 3-4 saptamani. Dar nu conteaza, au si site de suport pentru studenti. Intru, deschid un ‘ticket’, de vreo 4-5 zile nimeni nu-l citeste, nimeni nu raspunde. De ce? Pentru ca e online, .ro, spuneti cum vreti

Morala: Cristi Parvan are dreptate. O industrie este folostitoare si ‘infloritoare’ daca te ajuta, daca iti face un serviciu. La ora actuala insa .ro nu face altceva decat sa ne aduca aminte ca suntem o natie de amatori (inca, sau poate mereu vom fi asa). Si asta desi sunt multi specialisti care ar putea sa faca treaba buna pentru .ro, dar nimeni nu-i ia in seama, totul se face offline. Intre timp, ei produc pentru export in draci ca sa le mearga altora site-urile si afacerile bine.