Alexandru Goaga de la DailyBusiness mi-a pus acum ceva timp o serie de intrebari in legatura cu blogerii romani, blogosfera romaneasca dar si publicitatea pe bloguri. A iesit un articol reusit despre blogosfera si bloggeri, din care descoper ca am multe puncte de vedere comune cu Manafu dar si Bogdan Tataru, marketing communication manager Microsoft Romania.
Sa ma las de PHP si sa trec pe ASP.NET 😉 ?

Iata si raspunsurile mele mai jos:

  • Ai avut pana in prezent publicitate pe blogul personal? Ce companii s-au aratat interesate de acest prospect?
    Singura campanie publicitara pe care am acceptat-o pana acum este campania IBM (care se desfasoara si acum). Este campania pe care o consider cea mai potrivita pentru un blog al unui managing partner in zona de IT. Au mai fost si alte companii doritoare dar doar acestea pot face publice aceste detalii.
  • Ce fel de conditii punei companiilor care isi fac/urmeaza sa isi faca publicitate pe blog-ul personal? Care sunt acestea, daca este cazul? (companie mare, un anumit profil, sa ofere servicii/produse in concordanta –chiar si relativa- cu scopul blog-ului, etc. )
    Continuand ideea de inainte, am selectat companiile care au avut campanii relevante fata de continutul blogului meu si audientei pe care o am. Nu am acceptat campanii deloc targetate, doar pentru trafic sau pentru ‘cunostinte’, mai ales ca scarlatescu.ro nu are ca scop vreun castig financiar direct, ci se vrea o platforma de comunicare
  • Este o practica acceptabila schimbarea/modificarea stilului de a scrie precum si a tematicilor alese, la cererea unei companii care isi face publicitate pe blog-ul tau?
    Depinde mult de natura blogului si de capacitatea bloggerului de a posta mesaje credibile si ancorate in realitate. Atat timp cat nu apar diferente flagrante intre stilul posturilor platite si restul insemnarilor, si in acelasi timp daca posturile platite sunt marcate ca atare, sunt sanse ca bloggerul sa-si pastreze credibilitatea si publicul. In caz contrar insa e o practica care nu ar trebui incurajata, petnru ca duce la pierderi de credibilitate serioase
  • Cand consideri ca multinationalele si corporatiile vor privi publicitatea pe blog-uri ca o alternativa viabila a publicitatii pe alte portaluri online din Romania?
    Atunci cand acest segment de piata se va maturiza, de ambele parti:
    Pe de-o parte foarte putine bloguri reusesc sa-si atraga o audienta stabila si usor identificabila ca profil demografic. Spre exemplu sunt putine bloguri unde poti indica faptul ca sunt citite de oameni intre 25-34 de ani cu venituri peste medie sau mari entru a fi de interes pentru o marca de imbracaminte de lux)
    Pe de alta parte, marea majoritate a departamentelor de marketing privesc blogurile cu mare reticenta, iar bugetele de reclama online sunt consumate pe campanii cpm cu foarte putin impact. Bloggerii sunt priviti cu teama, iar lipsa specialistilor care sa poate monitoriza eficient blogosfera si folosi oportunitatile ei duce la o lipsa de implicare acuta. Campania Audi ce s-a desfasurat in acest an este inca o exceptie.
  • Consideri ca tematica posturilor de pe blog-uri, precum si pertinenta comentariilor, lipsa sau prezenta cuvintelor triviale influenteaza decizia unei companii de a-si face publicitate pe un anumit blog? Cum?
    In mod cert continutul unui blog lnfluenteaza decizia unei companii de a-l include sau nu intre-un mediaplan; e poate cel mai important aspect care este luat in calcul. Din punctul meu de vedere este chiar mai important decat traficul unui blog, care nu are aceeasi relevanta ca in cazul unui portal de exemplu. Si din acest punct de vedere cred ca pentru un blogger de succes e nevoie de atentie atat la posturile proprii, cat si la moderarea comentariilor ce apar in urma acestor posturi, pentru ca si ele duc la formarea unei imagini despre acel blog si despre bloggerul implicat.