Cred ca cele mai multe greseli ca antreprenor le-am facut nestiind sa dimensionez costurile unui business. Fie am considerat ca sunt prea mic pentru a cheltui mai mult pentru un serviciu sau produs care in final s-a dovedit a fi insuficient si mai ales ineficient, fie am aruncat cu banii punand caruta in fata calului, cu rezultate pe masura :). Evident, toate aceste greseli alcatuiesc un proces de invatare si in acelasi timp orice om de succes in afaceri v-ar poate povesti o conferinta intreaga despre greseli similare, la inceput sau chiar dupa ani intregi de experienta.
Partea urata e ca de multe ori acest proces de invatare iti baga in pamant o afacere (eventual, o prima afacere, atunci cand te doare cel mai rau) si cand e tare greu sa o iei de la inceput (da stiu, fail is good, dar “is good” dupa ce ai o alta afacere care genereaza income solid altfel…. fail is fail, big time)
Seth Godin are azi un post foarte interesant pe ideea scalabilitatii si adaptarii cheltuielilor pe dimensiunea afacerii. Va recomand sa-l cititi si sa luam cu totii 2-3 notite, comparand apoi cu cash-flow-ul business-ului :D.