Daca acum 3-4 ani la orice conferinta auzeam despre viitorul Internetului ca fiind 3D, dovedindu-se in final ca nici un jucator pe piata nu a avut forta sa impuna trend-ul, acum Location Based Services este cel mai fierbinte subiect al momentului.
Diferenta majora intre atunci si acum este implicarea liderului social media in piata, si anumte Facebook. Daca Foursquare nu are in nici un caz sanse sa impuna un cocept de acest gen, Facebook (prin Places si mai nou prin Deals)poata sa schimbe inca o data modul in care Internetul este folosit pentru promovare, provocand miscari majore inclusiv in zona de eCommerce.
Doua lucruri sunt foarte interesante in perioada urmatoare:

  • Cum se vor repozitiona jucatori mai mici gen Foursquare (daca se vor putea repozitiona) care au de ales intre a-si vinde / inchide un business viabil pana acum vreo 6 luni sau a gasi alte niste pe zona LBS.
  • Cat de repede se vor adapta business-urile offline la aceasta provocare venita din mediul online.

Iar in .ro e foarte interesant de urmarit ce jucator mare din zona de offline va intelege primul posibilitatile pe care le are. Daca nu cumva, cei mici se vor adapta mai repede asa cum se intampla in majoritatea cazurilor….