Un studiu Oneupweb (via) scoate in evidenta cateva axiome valabile chiar si pentru eCommerce-ul romanesc atat de firav cum este el:

  • Pretul trebuie sa fie clar, scris “mare” si fara “stelute” :). Nu e nimic mai enervant pentru user decat sa gaseasca pe site costuri ascunse, eventual doar pe factura “de dupa”. Un plus de atentie la costurile de transport (mare discutie mare in .ro acum ceva timp….). Bonus de la mine, nu va bateti la pretul cel mai mic.
  • Ne place sau nu, tot ce are nevoie un magazin online din punct de vedere al designului este “curatenia”. Produsul trebuie sa iasa in fata, nu site-ul. Si aici imi voi lua multe injuraturi de la pasionatii de desen. Ca sa raspund unor intrebari pe care le vad deja, brandingul se face altfel.
  • Produsele trebuie sa fie bine indexate in baza de date. Cautari facute simplu si desptept ajuta la localizarea produselor pe site si cresterea ratei de conversie

Bonus: Social media conteaza cam putin. Dezamagitor de putin pentru multi dintre noi. Unii ii spun social media fatigue….

PS: Stiu ca “all of the above” sunt la mintea cocosului, dar uitandu-ma putin in jur, merita reamintite.