Telefoanele si device-urile mobile sunt din ce in ce mai utilizate pentru orice altceva decat telefonie, iar accesul pe Internet este principala preocupare pentru foarte multi posesori de smartphone-uri si nu numai…
E evident ca eCommerce-ul are in fata o perioada de adaptare la aceasta tendinta, dar cei ce vor reusi la timp sa intre puternic vor putea castiga un segment din ce in ce mai interesant de piata.
Pentru experimentati dar si pentru antreprenorii care viseaza la un magazin online (si) pentru mobil, cateva sfaturi via getElastic fac toti banii…

  • Tehnologia mobila ramane in continuare destul de imatura chit ca se fac progrese mari. Platforme diferite necesita aplicatii diferite care de multe ori vor functiona ciudat chiar si pentru modele de la acelasi producator. E foarte important sa decideti cui vindeti ca sa stiti ce platforme aveti nevoie sa acoperiti. Iar daca va adresati piesei din Romania, utilizatorii sunt si mai greu de identificat.
  • Costurile aditionale (uneori importante) pentru dezvoltare va obliga la masurarea foarte atenta a rezultatelor. Fie ca monitorizati tehnic aplicatia (numar de downloaduri sau de instalari, trafic, etc) fie vanzari (de fapt preferabil ambele variante), e important sa va validati mereu investitia. Mai ales pe masura ce device-urile devin din ce in ce mai diverse si cu noi caracteristici ce va vor obliga la noi investitii…..
  • Varianta mobila a unui magazin online nu trebuie sa fie ruda saraca a variantei web. Utilizatorii trebuie sa gaseasca toate produsele, dar pentru ca brwosing-ul ramane mai dificil decat pe un calculator, recomandarile si produse similare cu achizitii anterioare prezentate cat mai clar in apicatie va vor mari rata de conversie. Atentie la aspectul general care trebuie sa aduca aminte de site.
  • Rezistati “tehnicului” din voi si nu integrati efecte si idei care dau bine pe ecranul unui calculator. Nu e nevoie de functionalitati avansate pe telefon, ci doar de o cale cat mai scurta intre produs si confirmarea comenzii. Atentie si la modalitati de plata aditionale prin telefon (gen SMS, PayPal, GoogleCheckout). Atentie la salvarea datelor din tranzactii anterioare, e mai greu de completat un formular pe telefon si multe date pot fi deja precompletate!

Surse si alte idei: getelastic (1 si 2)
PS. Apropo de eCommerce, sfaturi utile de folosire Analytics, unele mai putin cunoscute… aici si aici