In Daily Business apare o analiza a unei cifre din RoBloggersSurvey care pare destul de interesanta. Daca in 2006 79,41% dintre respondentii nu isi propuneau sa castige bani din bloguri, In 2007, doar ponderea a scazut la 15,53%. As zice ca toata discutia din ultimele luni pe marginea bloggingului si a castigurilor ce pot veni din el, dar si cele doua campanii de pana acum, blogvertising si Dacia sunt elemente care au dus la aceasta schimbare de imagine. Content sa avem, ca oameni dispusi sa le ia banii publicitarilor ar fi.
Si o parere interesanta a lui Val Voicu, de pe blogul NetCamp:

Problema este ca 50% din blogeri sunt sub anonimat asa cum reiese si din studiul vostru. Probabil de asta publicitatea pe bloguri nu va lua amploare foarte mult in urmatorii 2 ani.

Nu stim cui se adreseaza mesajul publicitar? Din moment ce ½ din blogeri sunt anonimi audienta lor e si mai tare aruncata in anonimat.

Avem de-a face cu foarte multe mini-canale mici de tip mass-media „want to be” care forteaza un soi de audienta haotica pe o platforma de comunicare prea „personala”

Ca sa dai viata imaginii unui produs. Despre ce vorbim? Nu avem lideri de opinie atat de puternici care sa adune comunitati semnificative din punct de vedere media.

Exista cateva exceptii desigur..Tolo..etc..

Aici ar fi de precizat ceva: audienta unui blog e data de cele mai multe ori de contentul acelui blog, si nu de numele din header. Daca pe un blog cu posturi despre masini, si comentarii la greu despre masini pui o reclama la un model nou, ai sanse sa fi atins foarte bine scopurile campaniei, fie ca in header scrie Gicu Drujba, fie ca scripe Blugutu_Auto2007, nu vi se pare 🙂 ?