Livrarile de flori de Sfantul Valentin (unde apropo, avem discounturi pana vineri noapte :D) sunt motiv suficient pentru ca media sa-si indrepte atentia spre florariile online si sa ceara analize si predictii.
Si pentru ca v-am ramas dator cu evolutia 123Flori.ro pe 2010 (si continuand exercitiul de transparenta), zic ca e momentul 🙂

Mai intai matematica rece si copy-paste-ul pentru media, cu rotunjirile de rigoare, sa nu doara pe nimeni capul 🙂 :

  • Q1 2010: 35.000 Euro
  • Q2 2010: 28.000 Euro
  • Q3 2010: 27.000 Euro
  • Q4 2010: 20.000 Euro,
  • Vanzari totale 2010: 110.000 Euro, crestere de aproximativ 28% vs. 2009

Cate ceva dincolo de cifre:

  • Da, prima parte a anului e importanta, dar nu poti inchide o florarie dupa Martie, asa cum poate banuiti unii dintre voi 🙂
  • Q4 nu e pentru flori nebunia din alte segmente eCommerce. Zona business anul trecut pe final a mers chiar si mai incet fata de asteptarile mele; pare sa-si revina acum insa.
  • Comanda medie a scazut fata de 2008 si 2009, nu atat de mult pe cat m-as fi asteptat.
  • Dupa anuntul investitiei din 2008 au aparut ca ciupercile dupa ploaie tot felul de florarii la care fie nu va raspunde nimeni la comenzi (ce sa mai zic de telefoane sau emailuri), fie primiti total altceva decat comandati, fie nu la data sau intervalul orar cand doriti livrarea….and more. Multe s-au si inchis, altele sunt in continuare online, mai mult sau mai putin abandonate.
    De fapt, suntem vreo 3-4 jucatori importanti in piata, si sfatul meu este sa cumparati de la cei despre care ati mai auzit, nu de la cei mai ieftini sau cei pe care-i gasiti prin cine stie ce site-uri de spam. Va pierdeti banii, suntem putini oameni care facem business decent intr-o mare de mici invarteli gri (ca sa nu spun… economie neagra)
  • E o provocare din ce in ce mai mare sa ai rezultate cat de cat decente din AdWords, comparativ cu 2008 sau 2009. Estimez ca situatia se va acutiza. Asta mai ales pentru ca prea multi ‘specialisti’ de la noi stiu doar sa creasca bid-ul cand vine vorba de optimizare….
  • E incredibil cat google-spam se poate face in zona vanzarilor online de flori. Din pacate aveti din ce in ce mai mult de sapat prin rezultatele organice pentru site-uri bune de comenzi de flori. Nu se va rezolva in curand. 🙁
  • Recomandarea mea este sa nu faceti topuri de vanzari sau alte cele bazandu-va (doar) pe cifre vehiculate in presa; cel putin nu pana cand vom deveni noi sau/si alti concurenti companii publice (astfel publicand rezultate OFICIALE pentru actionariat, lucru care din pacate nu e prea aproape 🙂 ). La finalul zilei, de fapt nu conteaza cine e cel mai mare in cine stie ce top ci site-ul ce va serveste cat mai bine.

Happy Valentine’s shopping 🙂

PS. Sunt acceptate pareri sau intrebari 🙂