Din postura celui care joaca in Cupa UEFA 🙂 privesc de foarte mult timp Liga Campionilor din publicitatea online romaneasca. De peste 1 an de zile am spus ca doar prin infiintarea SATI si migrarea catre acest sistem de masurare, toate problemele de credibilitate, de eficienta si de vanzare corecta a publicitatii online nu vor fi date uitarii ci chiar se vor acutiza (mai stati putin prin zona, cateva luni).
Inca o dovada in acest sens este postul lui Dragos care a readus in actualitate problema liderilor in zona online de la noi, chit ca nu se mai ‘cearta’ (e mult spus) pe seama datelor trafic.ro ci pirn prisma datelor SATI.

Dragos vorbeste acolo in foarte multe cuvinte despre ceva foarte simplu: la noi se vinde trafic. Nu se vinde eficienta, nu se vinde targetare, nu se vinde ‘demografic’. Se vinde doar pe trafic, pe cati unici ai, nu conteaza cum si de unde. Si asta nu o face Realitatea, o fac toti marii playeri.

Numai ca tineti minte ceva: o fac pentru ca nu li se cere altceva. Si aici am experiente concrete. Avand site-uri cu trafic mediu in protofoliu ajungem atat la agentii cat si la clienti finali carora le povestim cate jumatate de ora despre targetare, despre vizitatori calificati cu bounce rate foarte mic si numar de pagini vizitate mare per vizita (semn de interes), usor de convertit in hot leads si asa mai departe. Suna al dracului de interesant, doar ca iata cum se opreste discutia de cele mai multe ori?

Super tare, dar aveti un trafic mai mic decat astia! Pe site-ul asta ma vad mai multi daca pun un leaderboard!

Si atunci, cum sa mai plangi ca Realitatea face spam tagging dupa cum zice Dragos, sau Apropo au ShowBiz cu cugetare topless in fiecare zi? Asta aduce unici, asta se cere, asta se face, clientul nostru e stapanul nostru….

Eficienta si targetarea sunt bune doar pentru cei mici din pacate. Cel putin in .ro si cel putin pentru niste ani buni inainte….
Banii frumosi tot pe cantitate se vor face.