In ce au oamenii incredere pe internet, cf Nielsen

Via Ionut, acest clasament vine si spune o groaza despre cum ar trebui sa se faca in general promovarea unui produs, si are legaturi chiar nebanuite cu online-ul.
Aflam foarte repede despre faptul ca cpm-ul nu prea mai are cautare (33% dintre subiectii acestui sondaj mai cred in “online banner ads”), aflam ca anunturile de cautari sunt si ele destul de jos (41%), aflam ca TV-ul inca sta foarte bine la capitolul credibilitate dar foarte important 70% dintre subiecti cred in “brand websites” si feedback online despre produse.
Pana aici nimic nou sub soare, doar ca 90% cred in recomandari din partea oamenilor pe care-i cunosc. Si aici vine un mic detaliu care poate transforma cei 20% intr-o mina de aur. Ceea ce acest studiu nu spune dar “cunoscatorii stie” este faptul ca un sfat / review venita din partea unui blogger cu care audienta “se identifica” face cam la fel de mult cat face sfatul unui prieten. E valabil chiar si in .ro, si as zice ca avem 2-3 bloggeri de la noi care au inteles asta. Apropo de ce spunea Manac acum ceva timp, “scriind pe blog castig o audienta”, cred ca diferenta intre un site de review-uri si un blog bun (cu o audienta bine conturata, integritate, vechime in bransa etc etc etc) sta chiar in acesti 20% care te pot evidentia din multime si iti pot aduce chiar mai multi bani (mult mai multi bani) pe termen mediu si lung.
Indraznesc sa cred ca atunci cand vom intelege cat mai multi asta, vom avea o blogosfera cu adevrata puternica si influenta.