Inceputa cu foarte mica intarziere, spre lauda organizatorilor (care si-au luat castane pentru ora de inceput insa…) RoNewMedia debuteaza cu prezentarea Yahoo sustinuta de Marvin Liao, care pare multumit de utilizarea Yahoo in Romania :). Ei incearca sa convinga .ro-ul sa foloseasca si sistemul de publicitate Yahoo, grea misiune daca te uiti la utilizarea Google AdWords / AdSense in .ro….

Miki Devic, Httpool: incearca prezentarea companiei si serviciile pe care le ofera in Romania: servicii complexe de publicitate online, de la strategie pana la tracking si consultanta.
Miki vorbeste si despre schimbarea pietei online, din ce in ce mai mult consumer-orientated (logic nu? si cu toate astea inca nu invatam toti asta…)

Lampros Latsaras, CareerBuilder.com.ro: overview al companiei pe care o reprezinta si planurile in Romania (activa din August 2008 aici). Scopul lor pana la final de 2009: numarul 1 in Europa (si mondial) pe zona de site-uri de joburi. Plan ambitios πŸ™‚
Platforma romaneasca CareerBuilder este traducerea celei disponibile la nivel mondial. Aici ar trebui sa fie un atu fata de concurentii din .ro (sau nu?)

Stefan Tanase, kaspersky Lab: impreuna cu seful πŸ™‚ vorbesc despre provocarile de securitate in web 2.0.
Web 2.0 e roz(?), dar in spatele lui apar noi metode de atac asupra calculatoarelor. Exemple din zona retelelor sociale, telefoane etc

Concluzia primului panel: Puneti userul pe primul plan; totusi putine informatii relevante in afara prezentarii companiilor de unde vin speakerii, si evident prea putin timp pentru prezentari. Probabil ca networkingul de pe holuri va fi cel mai important aspect al conferintei πŸ˜‰

Panelul 2: simplu: cum gasim finantari online. Cu nume legate de asta in ultima vreme: Vlad Stan, Alexis Bonte, Marius Ghenea si nu numai:

Pariuri, aflam cum obitnem bani online ;)?

Ce cauta un angel investor cand analizeaza o posibila investitie?
Ghenea: investitorii cauta lucruri diferite functie de profilul fiecaruia. Daca pana acum putin timp se cautau proiecte care sa dea bine pe hartie. Mai noi, cauta proiecte deja viabile (pe langa viziune), cu peste 100.000EUR ca si investitie.

Vlad Stan: Seedmoney investeste in oameni, in antreprenori, nu in proiecte. Part business, part fun. Criza actuala va asigura o dezvoltare pe viitor al Internetului

Alexis Bonte: de acord cu Vlad, investitia este in echipa si in oameni. Problema identificata de el: lipsa de focus a echipelor pe un singur proiect. Remarca si o schimbare importanta in cadrul VC din Silicon Valley: daca acum 6 luni optimismul era maxim, acum lucrurile sunt mult mai realiste, finantarile scad ca valoare. Asadar bani sunt, dar fara lacomie… πŸ™‚

Un proiect national trebuie sa obtina finantare nationala…. adevar pe care putin il inteleg.
Forecasturi (pe revenue) pentru 2009: greu de facut, Alexis Bonte nu vrea sa auda de asta; nici Vlad Stan nu crede in revenue model, el vine pe parcurs (si totusi, cum traim primii 2 ani?). Extrem de important: planul de cheltuieli in actualul context trebuie sa fie bine calculat.
Dezamagitor, dar adevarat: nu sunt banci in Romania dispuse sa finanteze business-uri online.
Orizontul de timp de exit pentru proiecte online?: cel putin la inceput exit-ul nu trebuie sa fie principala idee. Dar in 2009 se spera inca o crestere (Ghenea), dar pe eCommerce se asteapta o stagnare sau chiar scadere.

Alexis Bonte: criza nu va afecta mult zona online, pentru ca e inca foarte mica, e loc mare de crestere.

De retinut: De cele mai multe ori criza este momentul perfect sa incepi o afacere.

Vlad Stan: sansele de reusita sunt 1 la 10. (inclusiv la SeedMoney). Si (Vladimir Oane fixit) if you fail, fail quickly

Microsoft promoveaza noul lor program de start-ups. Ei sunt optimisti ca intodeauna cand vine vorba de online :))

Alexis Bonte: raising funds is like dating: be the pretty girl πŸ˜‰

Vlad Stan: avem sansa ca Romania sa devina tara dezvoltatoare de Internet mai bine decat industria grea de exemplu. Toate bune si frumoase, dar cum facem cu situatia sistemului de educatie? Nu cumva nu avem nici o sansa? πŸ™
The best way to get money is to not need money, and the Internet business is quite the same as sex πŸ™‚ Asta ar fi concluzia mea la acest panel extrem de interesant

Pauza gata, panelul 3 a inceput… moderator Orlando Nicoara

Despre trenduri in online advertising, eficienta, reach si alte subiecte numai bune de controverse πŸ™‚

Andrej NABERGOJ: media traditionala se schimba dramatic, blogurile capata influenta si sunt considerate generatoare de continut media de marii publisheri….

Anca FIERARU: prezentareaa serviciilor de cercetare cantitativa si calitatativa.. (prezentare de produs, ati ghicit). eWatch este o solutie de monitorizare a publicitatii online. Pare sa faca de toate din prezentare, sunt curios cum se comporta in realitate. Una peste alta din pacate o prezentare care nu cred ca a atras audienta in mod deosebit, mai ales datorita structurarii.

Orlando Nicoara incepe in dezbaterea cantitate vs. calitate, in direct si la Money Channel
Cristi Parvan si Marius Pahomi dezbat despre research-ul online, despre planning-ul online si unde tinde el. La nivel teoretic evident.

Orlando: de ce avem piata atat de mica fata de Polonia de exemplu? Raspunsul lui Cristi face toti banii: pentru ca stim ce sa masuram, dar nu ne-am pus de acord cum sa masuram. De remarrcat ca toata lumea scoate in evidenta lipsa research-ului ca principala cauza a pietei slab dezvoltate inca.
Toata lumea vede cumva SATI ca solutie pentru orice la noi.

Intrebare foarte interesanta (probabil va ramana fara raspuns): cum se va adapta trafic.ro dupa plecarea anuntata de mari publisheri catre SATI. (si nu vreau sa mai aud ca nu se concureaza cele doua sisteme?)

Marius Pahomi: piata de pubilictate isi va incetini cresterea in 2009 (se vorbeste de criza, nu v-ati prins ;)?)

Orlando: cresterea pietii va continua, sa speram ca Google nu va lua tot πŸ˜‰

Live pe Money Channel gata, acum prezentare trafic.ro, cu un miros puternic de “cover your loses”. Dar cu idei interesante, un reprezentant energic si la obiect as spune. Mai mult decat era de asteptat.

Fara pauza, trecem la publicitatea pe mobil, conferinta moderata de Dragos Novac. Pe moment cel putin mai multa afara decat in sala, la conferinta se vorbeste despre mobile marketing, despre ce sa faci si ce sa nu faci cand vine vorba de publicitate pe mobil.
Conform vorbitorilor, principala provocare cand vine vorba de mobile marketing: continutul OPTIMIZAT pentru mobile, dar si lipsa demograficelor in zona de mobile. Pe cand se schimba situatia asta? Oare operatorii de telefonie nu pot sa faca ceva mai mult aici

Trecem acum in revista tipurile de SO-uri pentru telefoane, prezentare destul de interesanta pentru mine, sunt convins ca prea tehnica pentru multi de pe langa mine.
Si iar timpul vrea fi prea scurt, nu a stiut nimeni cat dureaza prezentarile?
Vodafone isi prezinta oferta pe mobile, precum si mic PR pentru parteneri.

Pauza gata, discutam despre eCommerce. Cu Manac, Matica, nume grele πŸ™‚
Pe moment, se discuta despre anatajele eCommerce, provocarile si miturile despre magazinele online din .ro
Se spera ca pana in 2010 sa avem 1 miliard de euro din eCommerce, din pacate cel putin aici nu se spun lucruri noi care sa te ajute cu ceva, doar reclama pentru un produs pana acum…

Urmeaza Dragos Manac: ce nu-ti va spune nimeni despre magazinele online: asteptarile prea mari, inceputuri cu stangul si nerealiste, pozitionarea slaba (doar dupa pret din pacate), promovare slaba (si copiata de multe ori), logistica greu de armonizat, politica de vanzari gresita, problema gestiunii relatiei cu clientii, problema managementului relatiei cu concurenta, controlul eficientei si… tupeul de a porni. Ca de obicei excelent Manac, excelenta prezentare

Prezentaer Okazii.ro (dap, asta da serviciu…), iar Matica prezinta idei despre noul marketing

Ultimalul panel al serii: despre jocurile online moderat de Alexis Bonte

In curs de actualizare