IMWorld si-a inchis aseara portile celei de-a doua editii, e prima la care am participat, organizarea a fost peste asteptari, continutul din paneluri…cam la nivelul asteptarilor.
Cateva idei de pus pe hartie si in planuri de viitor

  1. Aplicatiile native sunt din ce in ce mai enervante pentru dezvoltatori. HTML 5 se doreste a fi solutia pentru viitor, Android si iOS vor avea ultimul cuvant insa.
  2. Producatorii de PC vor deveni “de nisa”. La 2 mobile vandute pentru un PC si o estimare de 4 mobile in 2016 pentru un PC…mari mari probleme pe termen mediu. Cred ca programatorii vor ramane dinozauri cu statiile lor de lucru 🙂
  3. Se vorbeste despre disparitia digitalului pur si integrarea canalelor. E insa doar un fel la moda de a spune ca inca zona de online sau mobil e lasata la urma 🙂 dar… se misca cate ceva si in directia buna
  4. Vorbim mult despre social, de la social awarness la social commerce. Problema este ca studiile de caz vin de la companii atat de mari astfel incat aproape orice ar face tot s-ar vinde bine, din inertie.
  5. Facebook vrea sa fie Google in termeni de vanzari si strategie de vanzari. Mai e de munca fac pasi interesanti daca ma uit putin in prezentari; desigur si Google vrea sa fie Facebook asa cum s-a vazut la alte conferinte 🙂
  6. “Digitalul” din Ro inca mai spera sa educe piata. Piata insa e exact atat de valoroasa cat sunt oamenii ce activeaza in ea iar oameni ca Marius Deak sunt putini, din pacate
  7. E trist daca mai auzi ca 1 milion de Euro iti aduce 1% piata iar online-ul nu e inca masurabil, fie el si social media. Cand vine din partea unui director de marketing, e trist rau iar managerul de online marketing sigur plange.
  8. Cateva agentii de digital din Romania au invatat sa se vanda frumos la conferinte.
  9. 90% din speakerii straini sunt mai buni decat 90% din speakerii romani. Si nu pregatirea profesionala e problema ci lipsa experientei in arta discursului in public. Greu de corectat.
  10. Romexpo e inca un exemplu despre cum isi manageriaza Statul roman asset-urile. Si anume prost. Cat de greu o fi sa asfaltezi niste parcari, sa speli niste geamuri, sa zugravesti niste cladiri? (in conditiile in care faci profit serios cu tot ansamblul…

Am sarit ceva important?