Din capitolul “ce-ai facut in ultimii 5 ani” (pentru cei ce-si mai aduc aminte…ce tineri/copii eram πŸ™‚ )
La 5 ani de la primele semne de criza multi se intreaba de ce Apple nu mai inoveaza, de ce Samsung face din SGS4 o simpla evolutie a lui SGS3 sau de ce Nokia incearca sa supravietuiasca si nu “sa rupa norii”.
Pe langa explicatia la indemana: “Jobs a fost si nu mai e” cred ca ajungem sa realizam inca ceva foarte important: in noua realitate (sa nu-i mai spunem criza) inovatia s-a mutat de pe plansele proiectantilor catre spreadsheet-urile managerilor si se defineste ca operatiunea prin care cu venituri semnificativ mai mici, pastrand brandul (sau/si aparentele), sa ai negru cand tragi linie πŸ™‚
Desigur, IT-ul a evoluat in 5 ani dar nici pe departe cat ne-am fi asteptat prin 2006-2007-2008 si atunci vine intrebarea, ne miscam prea repede atunci, prea incet acum sau cumva am intrat in normalitate? Si daca e normalitate, sa fie cea de vreo 40 de ani enuntata de Mugur Isarescu acum ceva timp?